Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  كارشناس بازرگاني كارشناس بازرگاني

ایران استخدام

مزايا و معايب رشته مديريت بازرگاني

رشته مديريت بازرگاني چه مزايا و معايبي دارد؟

از مهم‌ ترين مزاياي رشته مديريت بازرگاني مي‌توان به بازار كار آن اشاره كرد. در حال حاضر فرصت‌هاي شغلي بسياري براي اين رشته در مركز استان‌ها و شهرهاي بزرگ وجود داردو كارفرمايان زيادي اقدام به درج آگهي استخدام در اين زمينه مي كنند.

يكي ديگر از مزيت‌هاي آن، جامع بودن آن است. در واقع با توجه به گستردگي مباحث اين رشته و امكان آشنايي دانشجويان با مشاغل مختلف، بعد از فارغ‌التحصيلي، فرصت‌ هاي شغلي بيشتري در زمينه‌هاي شغلي مشابه براي فرد وجود خواهد داشت.


در مقابل اين مزيت‌ها، يكي از معايب قابل لمس آن، پر ريسك بودن اين رشته است. فردي كه به عنوان كارجو متقاضي ورود به بازار كار رشته مديريت بازرگاني است بايد در مقابل استرس و اضطراب‌هاي ناشي از كار، صبر و تحمل بالايي داشته باشد.

سخن پاياني

از طرفي همان‌طور كه فارغ‌التحصيل رشته مديريت مي‌تواند در مشاغل مشابه ديگر مشغول به كار شود، امكان استخدام رشته مديريت كسب‌وكار و مديريت مالي نيز به جاي رشته مديريت بازرگاني وجود دارد. به همين دليل در شرايطي ممكن است نتواند فرصت‌هاي شغلي مناسب خود را به دست آورد.

منبع: معرفي رشته مديريت بازرگاني و بازار كار آن


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/9 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

شرح وظايف كارشناس واردات (8 وظيفه اصلي كارشناس واردات)

چشم انداز شغل واردات، با شركت‌ها و كسب و كارهاي فعال در زمينه بازرگاني و صادرات و واردات مرتبط است. يعني هر چقدر كشوري در زمينه واردات و صادرات فعاليت داشته باشد به همان ميزان نيز مشاغل مربوط به واردات زياد خواهد بود. با اين حال كارشناس واردات مي‌تواند در بخش‌هاي مختلف مربوط به واردات فعاليت داشته باشد.

بررسي وظايف كارشناس واردات 

  1. پيشنهاد اصلاحات و تغييرات به تامين كنندگان خدمات، در صورت نياز
  2. تدوين و تغيير روش‌ها و رويه‌هاي طبقه بندي تعرفه‌هاي كالاها و محصولات وارداتي
  3. نظارت بر محموله ها براي اطمينان از تحويل مناسب و رعايت اقدامات حوزه‌هاي تجاري بين المللي
  4. ارزيابي اوراق و فاكتورهاي تجاري مختلف و اطمينان از مطابقت آنها با قوانين تجاري
  5. مشاوره دادن به مشتريان در مورد مسائلي مانند تخصيص، تعرفه‌ها و امنيت و تعامل با نمايندگان مشتري براي تسهيل حمل و نقل
  6. تنظيم و سازماندهي كالاها و محصولات براي اعزام و انتقال، ذخيره و تحويل كالاها و محصولات
  7. انجام وظايف و مسئوليت‌هاي شغلي كارشناس واردات و صادرات كه نياز به نظارت و پاسخگويي دارد
  8. صلاحيت‌هاي آموزشي و مهارت‌هاي مورد نياز

برگرفته از: مجله ايران استخدام


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/11 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :

فرصت هاي شغلي كارشناس صادرات در ايران

كارشناس صادرات كيست؟
كارشناسان صادرات و واردات محموله هاي عبور از مرزهاي بين المللي را تسهيل مي كنند. آنها همچنين ممكن است هماهنگ كننده واردات/صادرات يا مديران واردات/صادرات ناميده شوند. وظيفه اصلي آنها اطمينان از رعايت مقررات گمركي است. آنها همچنين ممكن است محموله ها را رديابي كنند و با مشتريان براي كاهش عوارض بدهي كار كنند. اكثر متخصصان در اين زمينه حداقل داراي مدرك ليسانس در زمينه مرتبط با تجارت و تجربه هستند.

فرصت هاي شغلي كارشناس صادرات

كارشناس صادرات داراي طيف گسترده‌اي از فرصت‌هاي شغلي در زمينه‌هاي مختلف مانند توليد، ساخت و توزيع، كشاورزي، خودرو و غيره است. به عبارتي هر كسب و كاري كه بر پايه صادرات كالا و يا خدمات قرار داشته باشد، مي‌تواند نسبت به استخدام كارشناس صادرات اقدام نمايد.
براي برخي از شركت ها سابقه كاري اهميت بالايي ندارد اين شركت ها اقدام به استخدام كارشناس صادرات بصورت كارآموز كرده و بعد از آموزش مهارت هاي لازم به جذب نيرو مي پردازند.

منبع: https://iranestekhdam.ir/blog


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/4/6 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :